Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hi3G lanserar nya varumärket tre

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Här är Hi3G:s nya varumärke - siffran 3. "...i analogi med det starka ytterskalet på 3G-mobilerna och den sjudande gryta av dynamisk information och underhållning som finns där innanför", förklarar Hi3G själva sitt nya verk.


Flipp eller flopp? Hi3G:s 3:a ska sälja tredje generationens mobiltjänster." BORDER="0"Flipp eller flopp? Hi3G:s 3:a ska sälja tredje generationens mobiltjänster.3G-bolaget Hi3G lanserar nu sitt nya varumärke. Det är siffran tre som ska få oss att köpa 3G-operatörens framtida tjänster till mobiltelefonen."För kunderna är 3 ett naturligt steg vidare. Ett steg vidare från det vi har haft och framför allt ett steg in i någonting helt nytt - möjligheten att ge folk i rörelse tillgång till information, kommunikation och underhållning", säger Chris Bannister, vd för Hi3G.Utbyggnaden av den tredje generationens mobiltelefoni går mycket långsamt. Oroliga börser världen över och en långdragen telekomfrossa har gjort att lanseringen av den tredje generationens mobiltelefoni känns allt mer avlägsen.Hi3G:s slår dock på fullt och lanserar nu sitt globala varumärke. Själva förklarar de planen bakom siffran Tre på följande sätt:"Varumärkets fulla karaktär framträder när 3 presenteras tillsammans med sin kompletta grafiska identitet. Logotypen är ljust titanfärgad på utsidan och har en dynamisk, lekfull och vibrerande insida. Hela färgspektrum passeras i en animerad sekvens. Kontrasten mellan utsidan och insidan uttrycker kärnan i 3: sval på utsidan, het på insidan, i analogi med det starka ytterskalet på 3G-mobilerna och den sjudande gryta av dynamisk information och underhållning som finns där innanför."

Andreas Johansson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.