Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hipp startar reklamkrig mot Semper

Publicerad: 30 mars 2009, 16:43

I höstas lanserade Semper sitt nya reklamkoncept med nya byrån Klirr Proximity. Ett av ledorden var närproducerat. Men nu får Semper svar på tal av konkurrenrten Hipp, som i helgen gick ut i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Scholz & FriendsSemper

Hipps annons som gick i Dagens Nyheter i helgen.

Hipps annons är kaxig. Rubriken är ”Barn kan man lura i vad som helst.” I texten stpr att läsa:
”Vi säger alltid som det är. Därför skulle vi aldrig påstå att det växer närodlade bananer i till exempel Eslöv, eller någon annan stans i Sverige. Ta gärna en närmare titt på våra maträtter i butikerna. Tro det eller ej. De är inte bara nyttiga. De är goda också.”

Bakom Hipps kampanj ligger reklambyrån Scholz & Friends.

Fotnot: Sempers tillverkning sker i Eslöv. Resume.se fick tidigare en felaktig version. Copytexten i artikeln är ändrad till den senaste versionen. Det vill säga den som var i annonsen.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Scholz & FriendsSemper

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.