måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Holy Comms: ”Ökar omsättningen med 41 procent och rustar för expansion”

Publicerad: 7 december 2022, 09:50

I ett pressmeddelande kungör MaaS-byrån Holy Comms att de stängde det brutna räkenskapsåret 2022 på 20,5 miljoner, och ökar nu expansionstakten med 6 affärsområden och 35 medarbetare.

Ämnen i artikeln:

Holy CommsNyheter

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


MaaS-byrån Holy Comms, fyllde nyligen tre och ett halvt, de erbjuder kommunikationstjänster i abonnemangsform. Kunderna prenumererar på ett antal ”credits”, som löses in mot olika tjänster varje månad och levereras av ett fast kundteam samt varierande specialister och kreatörer baserat på månadens upplägg.

Enligt ett pressutskick har bolagets omsättning ökat under 2022 från 2021. Från 14,5 Mkr till 20,5 Mkr. Resultatet sjönk från 3,5 Mkr till 2,8 Mkr, som ett led av att bolaget investerat i rekryteringar av seniora personer, medieköp och utrustning.

Holy Comms var vid det brutna räkenskapsåret 31 juli 23 anställda (9 anställda 2021). Under hösten 2022 har antalet medarbetare vuxit till 35 personer. Under året har många nya kundsamarbeten inletts. Några av kunderna är 7Eleven, Pressbyrån, Apotek Hjärtat, Poolia, Nordiska Galleriet och RFSU. 

Holy Comms jobbar även med en stor mängd mindre företag, samt startups och scaleups - som Vården.se, Trine, SaveLend och Insurely.

Målsättningen för Holy Comms är att växa samtliga affärsområden, som i dag innefattar pr, copy och text, design, film och foto, kampanj och strategi. Under året har en rad seniora rekryteringar genomförts inom respektive område, men bolaget har även jobbat fram processer och strukturer för att gå från startup till scaleup.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev