Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hon är ny vd på Identity Works: ”Ska ta byrån till nästa nivå”

Publicerad: 19 oktober 2022, 12:57

Marie Rudolphie tar över rodret på Identity Works.

Marie Rudolphie tar över som vd på Identity Works. Hon har i dag rollen som COO och Client Director på byrån.

Ämnen i artikeln:

Identity WorksNyheter

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Samtidigt som Marie Rudolphie axlar en ny tjänst, tar avgående vd Bjarne Otterdahl en ny roll som koncernchef för företagsgruppen IW Family där Identity Works, IW Edition och Adore You ingår.

Marie Rudolphie har arbetat på Identity Works sedan 2009, inledningsvis som strategic director med ansvar för att utveckla byråns strategiska erbjudande. De senaste åren har hon haft rollen som kundansvarig för byråns samarbeten med bland annat Kronans Apotek, Orkla, Paulig, Alecta Fastigheter och Bravida. Sedan 2011 är Marie också senior partner och har parallellt haft rollen som COO. 

– Vi har arbetat målmedvetet för att lägga en gedigen grund för byrån med ett stort strategiskt fokus och de bästa människorna. Det ger oss en fin plattform för att nu kunna ta nästa steg och förstärka vår position som den ledande oberoende varumärkesbyrån på marknaden. Det känns fantastiskt roligt att nu ta mig an uppdraget att ta byrån till nästa nivå, säger Marie Rudolphie i ett pressmeddelande.

Bjarne Otterdahl har arbetat på Identity Works sedan 2008, initialt som digital strateg och kundansvarig och sedan 2011 som vd och senior partner.

– Efter 11 år som vd på Identity Works känns det fantastiskt spännande att nu få möjlighet att ta ett bredare perspektiv och fortsätta utveckla vår lilla byrågrupp som förra året passerade 100 MSEK i omsättning. Framtiden för IW Family kommer både att handla om att vidareutveckla våra befintliga verksamheter men vi kommer också titta på helt nya erbjudanden, säger Bjarne Otterdahl

Fakta

Om Identity Works:

Identity Works är en av Sveriges ledande varumärkes- och designbyråer och har sedan starten 1992 varit med och utvecklat ett flertal av Sveriges mest uppskattade varumärken. Under parollen ”From Insight to

Impact” erbjuder Identity Works tjänster inom research, strategi, innovation, design, kultur och kommunikation. Identity Works arbetar med kunder som Arla, Länsförsäkringar, Grundfos, Orkla, Swedish Match, Spendrups, NCC, Holmen, Blocket med flera. Byrån består i dag av ca 60 anställda och är

lokaliserade på Kungsgatan i Stockholm. Under 2021 omsatte bolaget drygt 78 MSEK och gjorde ett resultat om cirka 9 MSEK.

 

Om IW Family

IW Family är en oberoende byrågrupp bestående av varumärkesbyrån Identity Works, kommunikationsbyrån IW Edition och digitala tjänsteutvecklingsbyrån Adore You. Gruppen har i dag cirka 80

anställda och hade 2021 en sammanlagd omsättning om cirka 105 MSEK.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev