Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 12 februari 2008, 09:39
Theréz Randquist slutar som vd på reklambyrån Momentum för att bli kommunikationsdirektör på SPP.
SPP har inte haft någon kommunikationsdirektör tidigare och det blir reklambyrån Momentums vd Theréz Randquist första uppgift på nya jobbet, att bygga upp en kommunikationsavdelning.
Hon börjar på SPP någon gång under våren.
– Det känns extra spännande eftersom det är en helt ny tjänst. Och jag ska jobba med ett av Sveriges äldsta varumärken, säger Theréz Randquist till Resume.se.
Sveriges Privatanställdas Pensionskassa grundades 1917. I julas köptes SPP, som det numera heter, av norska Storebrand från Handelsbanken.
– Det är ett företag som jobbar mycket med social responsible investments, de investerar bara i företag som tar hänsyn till sociala och miljömässiga faktorer, säger Therés Randquist som har en bakgrund på bland annat The Body Shop.
Hur känns det att lämna Momentum?
– Jag hoppas att de tycker att det är tråkigt. Men de klarar sig, det går väldigt bra för företaget just nu.
Uppgiften att hitta en efterträdare på Momentum går till Michael Storåkers som är ordförande i McCann Norden.