Nyheter
Hon blir ny marknadschef på SATS
Publicerad: 9 september 2019, 10:55
Emmy Häggkvist, ny marknadschef på SATS.
Emmy Häggkvist blir ny marknadschef för SATS svenska organisation. Hon kommer senast från Yoump.
Ämnen i artikeln:
Sats– Min ambition är att stärka SATS redan starka varumärke. Jag tror att jag kan bidra med digitala kunskaper, särskilt på sociala medier, men också med att stärka SATS position som något större än bara är en gymkedja. Eftersom vi vet värdet av ett aktivt liv vill vi bidra till att människor rör på sig mer, blir gladare och får ut endorfinerna. Det är varför vi gör detta, säger Emmy Häggkvist, ny marknadschef på SATS, till Resumé.
Emmy Häggkvist säger att hon välkomnar den ökande konkurrensen inom SATS segment.
– Det är bara bra att fler vill bidra till att Sverige ska bli mer hälsosamt. Dessutom stärker det oss eftersom det betyder att vi hela tiden måste bli bättre genom att erbjuda det våra medlemmar efterfrågar.
Senast kommer Emmy Häggkvist från rollen som marknadschef på Yoump trampolinpark.
Vad tar du med dig från den rollen?
– Vikten av att bygga ett community. Vi bygger SATS tillsammans med våra medlemmar och medarbetare. Tillsammans tar vi varumärket framåt. Det gäller att lyssna in och förstå hur vi kan inspirera dem till ett mer aktivt liv.
– Jag ser fram emot att få inspirera fler människor att börja träna mer, att göra dem gladare och att i största allmänhet få dem att må bättre, fortsätter hon.
Emmy Häggkvist kommer att ingå i den svenska ledningsgruppen och rapporterar till den nordiska avdelningen för marknad och kommunikation. Hon tillträdde sin roll den 5 augusti.