Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hon ska stärka SF Media

Publicerad: 8 April 2015, 13:48

Ann-Charlotte Baundin

Foto: Pressbild

Den nya produktchefen ska få SF Media att ta nya marknadsandelar och utveckla deras digitala produkter. Tjänsten tillträdde hon i slutet av mars.


Ämnen i artikeln:

Ted JohanssonSF Media

Det digitala formatet blir allt viktigare när fler tar del av digitala produkter. Därför rekryteras Ann-Charlotte Baundin som digital produktchef till SF Media. Hon kommer att ansvara för utveckling och försäljning av digitala reklamlösningar på bio.

Som tidigare vd på Ad Lantic Media har Ann-Charlotte Baundin skaffat sig en bred digital bakgrund. De senaste åren har hon arbetat med digitala erbjudanden och tagit fram kundnyttor för både besökare och annonsköpare. Innan dess har hon varit på Ad Pepper Media och Bonnier Responsmedier.

– Jag är oerhört entusiastisk över mitt nya uppdrag. Bio har ett starkt varumärke med positiva associationer. Under Q1 i år hade vår sajt cirka 1 miljon unika besökare i snitt per vecka. Det är galna siffror! Jag vill att många fler ska få chansen att kommunicera i våra kanaler mot biobesökaren, säger Ann-Charlotte Baudin.

I dag tas den första kontakten med biografen av många genom ett besök på SF Bios applikation eller SF:s hemsida – 7 av 10 bokar sina biobesök den vägen. Annonsörer erbjuds också att synas och associeras i samband med filmpremiärer och bioupplevelsen.

– Ann-Charlotte har helt rätt bakgrund för att hjälpa oss att bearbeta marknaden på bästa sätt och ta viktiga marknadsandelar. Vi är jätteglada att Ann-Charlotte börjar på SF Media och kan börja utveckla våra digitala produkter, säger Ted Johansson, vd på SF Media.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Ted JohanssonSF Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.