Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hon ska välja Coops nya byrå

Publicerad: 19 mars 2008, 15:54

I går fick Lowe Brindfors beskedet att Coop avbryter samarbetet efter 14 år. Nu ska Annika Jerveland, tf marknadschef, välja en ny byrå för att av Sveriges största reklamuppdrag.


Annika Jerveland är tf, marknadschef på Coop.

Varför byter ni byrå nu?
– Kommunikationsarbetet är bara ett många områden inom Coop som genomgår förändringar just nu. Det är också anledningen till att vi byter byrå, det var naturligt.

Hur länge har ni vetat att ni skulle byta byrå?
– Allt handlar om processer, exakt hur lång tid vill jag inte kommentera.

När meddelade ni Lowe Brindfors?
– I går.

Hur ska ni förändra kommunikationen?
– Det är inget vi kan prata om nu, men det handlar om att se över hela kommunikationsarbetet: både strategiskt och kreativt.

Hur många byråer ska ni bjuda in till pichen?
– Det kan jag inte svara på, men ambitionen är att hitta en långsiktigt samarbetspartner.

Vad är uppdraget värt?
– Det kan jag heller inte svara på.

När räknar ni med att kunna presentera en ny byrå?
–  Självklart så snabbt som möjligt, men jag kan inte säga något exakt datum.

Lowe Brindfors har ju sagt att man ska arbeta till sommaren. Det måste rimligen innebära att ni presenterar en ny byrå före sommaren?
– Vi kan lösa den biten på andra sätt.

Vad har funkat respektive inte funkat i den tidigare kommunikationen?
– Det finns ingen anledning att kommentera detaljer, men vi har gjort många bra kampanjer genom åren.

Du står som tf marknadschef i dag, kommer du att hålla i övergången till nästa byrå?
– Ja.

Ni är sedan årsskiftet helägda av KF, och ingår inte längre i Coop Norden. Vad innebär det?
– Ett tydligare ägarskap, men kommunikationen har alltid varit svensk.

Peter Willebrand

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.