Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hon vet hur man förför och berör

Publicerad: 26 mars 2014, 20:36

Hélène Hernmarck Olsson – ny bloggare på Resume.se.

Resumé har fått ytterligaren en blogg – ”Förför & Berör”. Bakom den står Hélène Hernmarck Olsson, vd för Eyemeetings och expert på nätverkande. I bloggen kommer du att få tips, råd och påminnelser om nätverkandets betydelse för att bygga relationer och utveckla affärer genom personliga möten.


Hélène ”Hille” Hernmarck Olsson är författare till boken Förför & Berör – nätverk och event utvecklar människor och affärer (Ekerlids) som kom ut i januari 2013.

Hon driver Eyemeetings AB, en B2B-eventbyrå inriktad på det personliga mötet, som både varumärkesbyggande och ett sätt att utveckla affärer.

Bland kunderna finns SEK (Svensk Exportkredit), Kungliga Operan, Hotel Diplomat, Linklaters Advokatbyrå, Svenska Riskkapitalföreningen och fastighetsrådgivare Tenzing.

Hélène Hernmarck Olsson, utbildad civilekonom, har ett förflutet som eventchef på Veckans Affärer, där hon var med och byggde upp eventavdelningen under Pontus Schultz tid som chefredaktör. Hon är i dag engagerad ideellt i Pontus Schultz Stiftelse för ett mänskligare näringsliv.

Hon har bott i London i närmare tio år, och som ung i både Paris och Barcelona, och sitter i styrelsen för Brittiska Handelskammaren där hon var generalsekreterare i början av 2000-talet.

Varför ska man läsa din blogg?

– Det personliga mötet är det överlägset mest tids- och kostnadseffektiva sättet att få nya kunder och utveckla befintliga relationer. Dessutom är det personliga mötet ultimat när det gäller att tyda övriga deltagares kroppsspråk.

– I min blogg får man tips, råd och påminnelser om nätverkandets betydelse för att bygga relationer genom personliga möten. I dag måste alla sälja sig själv och bygga relationer i kampen om kunderna. Jag kommer att ge mina tankar och idéer på hur man kan sticka ut!  Hur man kan göra och tänka för att event, seminarium, konferenser, forum och mötesplatser, ska bli intressanta, minnesvärda, utbildande och förhoppningsvis långsiktigt återkommande.

Hur viktigt är nätverkande för att ta sig fram i branschen?

– Nätverk är viktigt för att ta sig fram i livet, oavsett bransch. Då försäljning är grunden i alla affärer, och att göra affärer emellanåt handlar om att ta risker är trovärdiga relationer i dina nätverk viktiga för att kunna minimera riskerna.

Här hittar du Hélène Hernmarck Olssons blogg. 

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.