Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 28 maj 2019, 08:25
Sebastian Smedberg, executive creative director, Sofia Kocken vd och partner och Magnus Berg, creative director.
Foto: Pressbild
Den kreativa byrån House of Radon gör just nu en omställning för att möta kundernas behov. Som följd har ett antal medarbetare fått lämna byrån.
Fem medarbetare har lämnat House of Radon på kort tid. Enligt vd Sofia Kocken handlar det om vissa rekryteringar som inte har fungerat bra och som byrån kommer att ersätta, medan andra lämnar då deras roller försvinner som en följd av interna förändringar på byrån.
– Vi kommer göra en omställning som innebär att vi ser över vårt erbjudande för att möta kundernas förändrade behov. Vi befinner oss mitt uppe i det just nu så jag kan inte berätta mer i dagsläget. Jag kan inte heller kommentera exakt vilka roller det handlar om eftersom det berör enskilda anställda, säger Sofia Kocken till Resumé.
LÄS MER: "Nätverket tvingar McCann till förändringar – gör stor omorganisation"
House of Radon har idag cirka 50 anställda. I augusti förra året tillsattes en ny ledning i form av Sofia Kocken som ny vd, Sebastian Smedberg, tidigare delägare på Garbergs, som executive creative director och Snasks grundare Magnus Berg som creative director.
Enligt det senaste bokslutet för 2017 omsatte byrån 72,1 miljoner kronor, i jämförelse med 69,7 miljoner motsvarande period föregående år. Rörelseresultatet (EBIT) minskade dock kraftigt. 2017 landade rörelseresultatet på 9,2 miljoner, att jämföra med 18,7 miljoner 2016.