Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hundratals får lämna Ubers marknadsavdelning

Publicerad: 30 juli 2019, 08:55

Uber organiserar just nu om hela sin marknadsavdelning. Effekten har hittills varit att marknadschefen hoppat av och att 400 nu får lämna.


Ämnen i artikeln:

Uber

Det senaste året har Ubers marknadsteam gått igenom en lång rad förändringar. Bolaget befinner sig bland annat mitt uppe i en process där marknads-, kommunikations- och policyavdelningarna ska slås ihop för att åstadkomma en mer enhetlig kommunikation.

Omstruktureringen verkar dock inte flyta på som planerat. I juni lämnade både bolagets operativa chef Barney Harford och marknadschefen Rebecca Messina och nu skakas marknadsteamet av ytterligare förändringar.

Under gårdagen bekräftade nämligen Uber att man skulle säga upp 400 av marknadsavdelningens 1200 anställda, det rapporterar CNBC. Uber motiverar uppsägningarna med att man vill ha en mer centraliserad organisation. Framöver kommer marknadsavdelningen att ledas av två personer – en ansvarig för CRM, performance marketing och analys samt en ytterligare som ansvarar för mer övergripande varumärkesfrågor.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Uber

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.