Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hungriga kunder lockas med datorspel

Publicerad: 4 maj 2010, 11:58

Sommaren närmar sig med stormsteg. Horder av grillsvultna svenskar är redo att lotsas till de bästa erbjudandena. Willys hoppas fånga upp dem med matlagningsspelet Grillys som gjorts av DDB. – Syftet med Grillys är att på ett lite kul sätt placera Willys på grillkartan, säger matvaruföretagets marknadschef  Thomas Kussofsky.


Ämnen i artikeln:

DDBWillys

På Grillys.se kan du numera ikläda dig rollen som virtuell grillare. Målet är att grilla så mycket mat som möjligt utan att något blir bränt. Går det för långsamt visar de hungriga gästerna ingen förståelse utan går hem.

Spelet är en del i DDBs senaste kampanj för Willys och budskapet lyder:
– Vi har allt som behövs för en lyckad grillfest, men kunskapen om hur man bäst grillar står du själv för, säger Thomas Kussofsky.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

DDBWillys

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.