Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 4 maj 2010, 11:58
Sommaren närmar sig med stormsteg. Horder av grillsvultna svenskar är redo att lotsas till de bästa erbjudandena. Willys hoppas fånga upp dem med matlagningsspelet Grillys som gjorts av DDB. – Syftet med Grillys är att på ett lite kul sätt placera Willys på grillkartan, säger matvaruföretagets marknadschef Thomas Kussofsky.
På Grillys.se kan du numera ikläda dig rollen som virtuell grillare. Målet är att grilla så mycket mat som möjligt utan att något blir bränt. Går det för långsamt visar de hungriga gästerna ingen förståelse utan går hem.
Spelet är en del i DDBs senaste kampanj för Willys och budskapet lyder:
– Vi har allt som behövs för en lyckad grillfest, men kunskapen om hur man bäst grillar står du själv för, säger Thomas Kussofsky.
Ove Gustafsson