Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hur funkar Google-evangelistens modell för content marketing?

Publicerad: 25 April 2019, 20:26

Jakob och Jakob testar Avinash Kaushiks modell See-Think-Do-Care och dyker ner i Edelman Trust Barometer i veckans avsnitt.


Ämnen i artikeln:

Digital marknadsföring i spenatenContent Marketing

I avsnitt 13 av podden Jakob&Jakob går Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring bland annat genom Google-evangelisten Avinash Kaushiks modell See-Think-Do-Care som kan fungera som ett ramverk för content marketing.

– Kaushiks modell kommer ju från sök, men går att tillämpa på hela marknadsinsatserna du gör, förklarar Jakob Rydberg. Det är ett bra sätt att betrakta det innehåll som ska skapas.

I podden diskuterar Jakob & Jakob också förändringarna i Facebooks annonsverktyg runt det viktiga Relevansresultatet samt de senaste uppdateringarna i Google Tag Manager. De dyker också ner ganska djupt i Edelmans Trust Barometer som i år fick rubriken "Trust at Work" samt väver även in Medieakademins årliga förtroendebarometer i ett längre resonemang om syftesdrivet och hur detta kan påverka oss som arbetar med PR och digital marknadsföring.

Avslutningsvis har Jakob Rydberg provat nya Google Earth Studio och funderar över vilka tillämpningarna man kan använda den i.

Lyssna på podden via Acast, Spotify och iTunes.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.