Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hur jobbar Umeåbaserade byråkoncernen Oddo?

Publicerad: 9 April 2019, 06:58

Sofia Westerlund, vd på byråkoncernen Oddo.

Den här veckan gästas podden "Digital marknadsföring i spenaten" av byråkoncernen Oddos vd Sofia Westerlund. Tillsammans med Jakob Mjöbring och Jakob Rydbring diskuterar hon syftesdriven marknadsförings effekt på försäljning och vad Google egentligen ska göra med sin nya spelplattform.


Ämnen i artikeln:

Digital marknadsföring i spenaten

Denna vecka gästas podden Jakob & Jakob – Digital marknadsföring i spenaten – av Sofia Westerlund som är VD för byråkoncernen Oddo med säte i Umeå. Sofia har tidigare drivit PR-byrå i Umeå i nästan tio år och var innan dess verksam i Stockholms PR-bransch. Sofia berättar om hur den nybildade byråkoncern skiljer sig en del från en vanlig kommunikationskoncern och varför de arbetar som de gör.

– Oddo är en koncern med mindre expertbyråer som tävlar mycket och har tydlig spetskunskap, förklarar Sofia Westerlund. Byråerna har arbetat ihop tidigare också, men nu nu tightar vi till det och jobbar med att stötta våra byråer att utvecklas och samarbeta ännu bättre. Oddo stöttar också med ekonomi, affärs- och organisationsutveckling, försäljning och kreativ stöd.

I podden diskuterar de även om syftesdriven marknadsföring utifrån en artikel i Resumé Insikt om huruvida syftesdrivet verkligen ökar försäljningen samt tar upp nyheterna om att Google skapar en spelplattform och att Instagram är på väg att lansera egen säljplattform.

Lyssna på "Digital marknadsföring i spenaten" nedan. Här kan du även lyssna via Acast.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.