Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hyper Island startar digital utbildning för etablerade kreatörer

Publicerad: 18 Januari 2008, 11:16

Hyper Island startar en master class för de reklamare som vill lära sig digitalt. Tanken är att folk som redan är etblerade ska bli bättre och ta till sig digitalt tänk. – De som är proffs ska bli proffsigare, säger Mattias Hansson, vd på Hyper Island.


Redan innan filialen i Stockholm öppnade hade man tänkt på idén om en master class för etablerade reklamare på Hyper Island. Karlskrona låg för långt bort för dem som redan jobbar i branschen men nu har man en annan möjlighet att erbjuda byråfolket en digital kurs.

Med start i mars kommer Hyper Island att erbjuda kurser åt byråledare, kreatörer, marknadschefer och strateger.

Viggo skulle kunna bli en bra student. Han kan redan mycket om webbens vikt men skulle kunna hamna i världseliten, säger Mattias Hansson som är vd på skolan.

Är det här en chans för dem som fastnat på fel sida av den digitala gränsen?
– Haha, nej, jag skulle säga att de som är proffs ska bli proffsigare. Det här är en utbildning för folk som redan kan mycket, säger han.

En kväll i veckan under tio veckor eller fyra intensivkursdagar i Karlskrona handlar det om. För Hyper Island innebär det en möjlighet att ta bra mycket mer betalt än vanligt.

– Det kostar en slant att gå kursen. Men för oss är det ett sätt att ta vidare kunskaperna vi har.

Hyper Island brukar stoltsera med en rad tunga föreläsare och det kommer det bli även på den nya kursen, enligt Mattias Hansson.

De kommer ju för att kunna rekrytera era yngre talanger – vill de även komma nu?
– Bra talang är de alltid intresserade av.

Kommer era vanliga studenter att vara med och undervisa de äldre?
– Det kan vara aktuellt, säger Mattias Hansson.

Stockholmsfilialen vid Telefonplan leds av Roger Sjögren. Han blir också ansvarig för den nya kursen.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.