Nyheter
Ibeyostudio är Coloramas nya pr-partner
Publicerad: 28 juni 2019, 13:00
Färghandeln Colorama inleder ett pr-samarbete med Ibeyostudio gällande strategisk rådgivning, fysiska och digitala pr-aktiveringar och contentproduktion.
50 procent av färghandeln Coloramas försäljning sker mot den professionella marknaden. Utöver färg säljer man även tapeter, golv, kakel och klinker.
Nu väljer man att inlede ett pr-samarbete med kommunikationsbyrån Ibeyostudio.
– Vi ser fram emot ett nära samarbete med Ibeyostudio. Det var viktigt för oss på Colorama att hitta en prestigelös och snabbfotad byrå med bred erfarenhet av liknande uppdrag. Ganska omgående när vi inledde diskussioner med Ibeyostudio visade de på en stor förståelse för vår verksamhet och vi kan se en nära koppling till många av de kunder och projekt de har idag, säger Rikard Hansson, marknadschef på Colorama.
Sedan tidigare jobbar Ibeyostudio med bland annat Thule, Tommy Hilfiger, The Body Shop, Breitling och Vagabond.
– Colorama är ett drömuppdrag för oss. Det känns oerhört roligt att gå på semester och veta att vi startar upp hösten tillsammans med ett av inredningsbranschens starkaste varumärken, säger Johanna Sörstrand, VD på Ibeyostudio.