Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

ICA-såpan fortsätter länge till

Publicerad: 6 april 2011, 15:34

ICA:s vd Kenneth Bengtsson har inga planer på att ändra reklamkoncept – och reklambyrån King har hans fulla förtroende.
– Jag tror att den (Ica-såpan) kan fortsätta länge till, även den dag ICA-Stig går i pension, sa Kenneth Bengtsson på Stora Annonsördagen i dag.


Ämnen i artikeln:

KingIca

ICA-Stig.

Kenneth Bengtsson, vd för ICA. Foto: Bugge Woldner.

Kenneth Bengtsson fick frågor om marknadsföringen på Stora Annonsördagen. Om man ska tro ICA:s vd kommer reklamsåpan att synas i tv ett bra tag framöver.

– Jag tror att den fortsätter länge till, även den dag ICA-Stig går i pension, säger han till Resume.se.

Hur stor del har du i det här arbetet?
– Som vd är du ansvarig för strategiska vägval och du har ett ansvar att tycka till, men jag har ingen stor del i det operativa arbetet.

Hur går det med rekryteringen av en efterträdare till marknadsdirektören Magnus Wikner som går till Ving?
– Vi håller på med det och är i slutfasen av det arbetet.

– Magnus har gjort ett fantastiskt jobb hos oss.

Vad säger du om ert samarbete med King?
– Det är väl fungerande.

Så King sitter säkert?
– Nej, det kan man aldrig göra, det är upp till var och en att se till att man är berättigad att fortsätta och det har de lyckats fantastiskt bra med under tio års tid.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

KingIca

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.