Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

IK Sthlm bäst på direct marketing

Publicerad: 10 december 2008, 15:12

IK Stockholm kliver upp på ­förstaplatsen för andra året i rad. När byråns vd, Magnus Nyström, blickar tillbaka på året är det inte så svårt att förstå.


– Det har varit ett väldigt bra och händelserikt år. Vi började året med en flytt till nya lokaler vilket gav en ny energikick. Vi fick även en del nya medarbetare och ett antal nya kunder. Det tillsammans gav en väldigt bra stämning vilket verkar ha smittat av sig till våra kundrelationer, säger Magnus Nyström.
Byrån har i år fått fyra nya konton och framhåller kampanjen ”Säg nåt!” för Amnesty International som årets mest framgångsrika.
– Undersökningar har visat att folk inte gillar reklam, men jag tror att majoriteten uppskattar relevant reklam som är tajmad och i rätt kanal. Vi fokuserar på att ge resultat och uppnå de mål vi har satt upp. Det är det vi har byggt vår metodik på.
Hur ser det ut inför 2009?
– Vi har haft våra mest framgångs-rika månader någonsin nu under finanskrismånaderna. Vi ligger väldigt bra till inför nästa år och går in i det med rekryteringsbehov.

Direct marketing

1. IK Stockholm (1)
2. Trackster (2)
3. Gadd Direct AB(6)
4. One Direct (ny)
5. Marianne Kaplan AB (ny)
(Siffra inom parentes fjolårets placering)

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.