Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 6 december 2007, 11:47
Ikanobanken vill med en julkalender på webben premiera sina befintliga kunder och locka till sig nya. Varje dag kan besökarna vinna ett ”drömpaket” eller ett ”minipaket” genom att rimma på paketet som gömmer sig i dagens lucka.
Julkalendern där du kan vinna priser om du rimmar bäst.
Bakom kampanjen står reklambyrån Femton16.
– Alla har en relation till julkalendrar. Vi ville sticka ut i julbruset utan att släppa det klassiska. Det ska kännas modernt, säger Johan Eklund, projektledare och copywriter för kampanjen.
Temat är en klassisk småländsk jul, med skillnaden att Ikanobanken vill framställa sig som allt annat än snåla smålänningar. Syftet är att ge bankens befintliga kunder ett bra avslut på året och locka till sig nya. Man behöver inte vara kund för att vinna.
– Det är ett snyggare krängsätt, att sälja sin produkt genom att premiera sina befintliga kunder för att på så sätt locka till sig nya, säger Johan Eklund.
Kampanjsajten kommer främst att marknadsföras genom banners på DN.se, annonser i Metro och massutskick.
Kund: Ikanobanken
Byrå: femton16
Uppdragsgivare: Christoffer Petersson och Charlotte Magnusson, internetansvariga Ikanobanken
Arbetsgrupp: Johan Eklund projektledare och copy/manus, Magnus Svensson ad och Johan Brandström strateg.
Produktionsbyrå: Fromstockholmwithlove: David Wahlgren och Andre Orefjärd
3D: Picturestudio: Tom Clignez och Magne Osbeck
Motion Graphics: 1par
Sound: Lisinski Ljud
Linus Fremin