Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

IKEA testar nytt butikskoncept – ska hjälpa oss sova bättre

Publicerad: 6 Februari 2019, 09:41

Nästa vecka slår IKEA upp portarna till IKEA Sovrum i centrala Stockholm där kunder kan få inspiration och föreläsningar om hur de kan förbättra sin sömn.


Ämnen i artikeln:

IKEA

Under slutet av 2018 har IKEA inlett en europeisk satsning på temat sömn. På den brittiska marknaden har man bland annat satsat hårt på reklamfilmer på temat men även arrangerat övernattningar i IKEA-butiker där gästerna bjudits på både föreläsningar och yoga.

Nu verkar det som att varumärket vecklat ut satsningen till Sverige. Nästa vecka öppnar IKEA Sovrum, en popup-butik i The Lobbys lokaler på Regeringsgatan i Stockholm.

– Vi tycker att det är otroligt roligt att IKEA väljer The Lobby. Vi vill utmana föreställningen om den traditionella handelsplatsen och The Lobby nyttjas här på bästa sätt – som en kommunikationskanal och en arena för upplevelser snarare än att vara en renodlad försäljningskanal, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

Butiken kommer att hålla öppet en månad och bland annat hålla dagliga föreläsningar på temat god sömn och framtidens hållbara hem.

– Vi vill möta våra kunder där de är i sin vardag, och i deras behov av en god natts sömn. I The Lobby, granne med IKEA Kök, kan vi komma närmare våra kunder och under en månad inspirera och erbjuda IKEA Sovrum på ett enkelt och smidigt sätt mitt i city samtidigt som vi passar på att lära oss mer om hur våra kunder vill möta oss i framtiden, säger Mattias Johansson, säljchef IKEA Sverige.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

IKEA

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.