Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ikeazzz nya kampanj

Publicerad: 26 april 2011, 09:33

Sex svenska artister gör sina egna tolkningar av kända vaggvisor i Ikeas nya sängkampanj. Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors. – Vaggvisor är det mesta kända sättet att få folk att sova bättre, säger Fredrik Jansson, copy på Forsman & Bodenfors till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsIkea

I kampanjen, som går upp i dag, tolkas kända svenska vaggvisor av bland annat Magnus Tingsek och Tove Styrke.
– Det har varit ett sjukt kul jobb, vi har fått jobba med våra favoritartister, säger Fredrik Jansson.

Han fortsätter:
– Vi jobbar på alla led för att folk att sova bättre. Och vaggvisor är det mesta kända sättet för att få människor att sova bättre.

Kampanjen kommer, förutom de sex filmerna med låttolkningarna, också att innehålla en kampanjsajt, print-reklam och banners. Dessutom kommer Sony Music släppa en skiva med tolkningarna.

Tolkningarna:

Tove Styrke - Byssan Lull

Magnus Tingsek - Brahms vaggvisa

Siw Malmkvist - Vaggvisa

Albin Gromer - Trollmors vaggsång

Maia Hirasawa - Jag finns kvar här

Musette - Air on the G string

</div><hr /><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="290" src="http://www.youtube.com/embed/R7BbSUmfmvk" title="YouTube video player" width="468" /></div><hr /><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="290" src="http://www.youtube.com/embed/8gY7htr_8GA" title="YouTube video player" width="468" /></div><hr /><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="290" src="http://www.youtube.com/embed/HW1X7vW92wY" title="YouTube video player" width="468" /></div><hr /><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="290" src="http://www.youtube.com/embed/HcZEVzTu--I" title="YouTube video player" width="468" /></div><hr /><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="290" src="http://www.youtube.com/embed/Xqx_cwwL0tQ" title="YouTube video player" width="468" /></div><hr /><h3>Arbetsgrupp</h3><p>Byrå: Forsman &amp; Bodenfors<br /> </p><p>Kund: IKEA<br /> </p><p>Uppdragsgivare: Christine Eliasson<br /> </p><p>Titel: IKEA Vaggvisor<br /><br /> </p><p>Projektledare: Hans Andersson<br /> </p><p>Produktionsledare: Katarina Klofsten<br /> </p><p>Art Director: Andreas Malm, Adam Ulvegärde<br /> </p><p>Copywriter: Fredrik Jansson<br /> </p><p>Formgivare: Christoffer Persson<br /> </p><p>Byråproducent: Alexander Blidner<br /> </p><p>Web Producent: Stefan Thomson<br /> </p><p>Produktionsbolag (Film): Social Club</p><p>Regissör: RBG6</p><p>Fotograf: Carl Nilsson</p><p>Produktionsbolag (webb): Kokokaka<br /> </p><p>Musik: Music Super Circus</p><p>Mediebyrå: MEC</p>

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsIkea

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.