Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ikväll avgörs det

Publicerad: 22 Oktober 2008, 10:18

Ikväll utser Resumé Sveriges 101 bästa marknadschefer på ett fullsatt  Berns i Stockholm. Kvällens huvudtalare är Moderaternas partisekreterare Per Schlingmann. Dessutom har Resumés dramadokumentär ”Reklamjakten” sin stora final.


– Jag är stolt över att göra branschens mest relevanta tävling där resultat står i fokus och man jämför äpplen med äpplen och bilar med bilar. I 100 wattaren och Guldägget tävlar Volvo mot Arla, det är inte seriöst, säger Resumés chefredaktör Viggo Cavling.

I Sveriges 101 bästa marknadschefer mäts hur olika varumärkens reklamerinran ökat eller minskat och ställer det i relation till reklaminvesteringarna.

– Detta är tredje året och i år har vi en majoritet av landets största annonsörer på plats. Jag tar det som ett tecken på att de tycker att vår rankning är intressant och värdefull. Vi belönar dem som nått bäst resultat till lägst kostnad. Det är inte lika sexigt som att belöna kreativitet, men jag kan leva med det, säger Viggo Cavling.

Vinnare kommer att utses i 15 kategorier och den sammanlagda vinnaren är den marknadschef som ökat sitt företags varumärkeskännedom mest effektivt.

Mediebyrån Scream är en av sponsorerna och delar även ut ett pris till ”Årets bästa media”.

– Vår grundinställning är att vi gillar vinnare och tycker att det skulle vara kul att höra vilket medium som har varit bäst för de nominerade marknadscheferna. Med det menar vi det medium som har hjälpt dem att nå deras mål och i slutändan har gjort dem nominerade till 101 marknadscheferna, säger Ragnar Tingström, rådgivare på Scream.

Förutom själva prisutdelningen håller Moderaternas partisekreterare, Per Schlingmann, tal om sitt partis framgångar i förra riksdagsvalet. Dessutom får Resumés dramadokumentär ”Reklamjakten” sin spännande upplösning.

– De marknadschefer som är på plats på Berns ska också utgöra jury i vår tävling Reklamjakten. Två byråer är i final och vinnare koras i kväll och vi släpper nyheten om några veckor. Hoppas att alla 400 kan hålla den hemligheten, säger Viggo Cavling.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.