Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Indisk design för Blossas nya glögg

Publicerad: 19 September 2017, 12:48

Årets glöggsmak från Blossa, 17 Old Delhi, hämtar inspiration från Indien och lanserades tidigare idag via en livestream på Blossas sajt.


Ämnen i artikeln:

Scandinavian Design GroupBlossa

Precis som smaken är designen på flaskan inspirerad av Indien. Enligt ett pressmeddelande tittade formgivarna på indisk skyltmålning, en hantverkstradition där man målar lastbilar, byggnader och stånd i starka färger och budskap. Bakom designen står sedan 2011 Scandinavian Design Group.

– I Indien hittar vi många av de smaker och kryddor som redan finns i Blossas glögg, såsom kardemumma, ingefära och kryddnejlika. I Blossa 17 Old Delhi ger mangon en tropisk fruktton som både kompletteras och kontrasteras fint med de traditionella glöggkryddorna. Den kryddiga tonen i årets glögg förstärks ytterligare av spiskummin för att i slutet få en tydlig hetta från chilin. Detta är vår tolkning av Indien, säger Åsa Orsvärn, chief blender för Blossa.

Som en del i lanseringen, som livesändes på Blossas sajt, bjöds även två indiska streetartister in för att tolka den nya glöggen i ett konstverk.

Pr-byrån Jung står bakom lanseringen och pr-arbetet bakom årets glögg.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.