Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Influencerbolaget tar in kapital

Publicerad: 16 April 2018, 08:19

Boostified drivs av Imad Ibrahim och Nathalie Lameri.

Foto: Pressbild

Det Malmöbaserade influencernätverket Boostified tar in 4,5 miljoner i extern kapital, det rapporterar Breakit.


Med ett enda undantag har de svenska influencernätverken svårt att få affären att gå ihop. Även om de flesta befinner sig i en tillväxtfas är det anmärkningsvärt att nätverket Cure media är ensamma om att ha lämnat ett positivt bokslut.

Ett område som anses vara på gång är dock marknadsföring via så kallade microinfluencers, profiler med mindre genomslag men en trogen följarskara.

Det är precis den trenden som Malmöbaserade Boostified riktat in sig på. Genom Boostifieds plattform kan microinfluencers söka olika produktsamarbeten. Nu tar bolaget in 4,5 miljoner kronor för att inleda en satsning på den nordiska marknaden.

En av huvudinvesterarna är statliga Almi invest.

– Boostifieds digitala plattform automatiserar influencer-branschen. Den riktar in sig mot mindre influencers med färre, men mer engagerade följare. Detta ger större trovärdighet när de rekommenderar produkter, säger Jenny Strömberg, investeringsansvarig på Almi Invest, i ett pressmeddelande.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.