Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Influencerpappa vänder tvärt i frågan om att exponera sitt och Margaux Dietz barn i sociala medier

Publicerad: 11 mars 2022, 11:41

Barn bör inte exponeras i sociala medier tyckte Jacob Lierbermann för ett år sedan. Men det var då, nu har han och exflickvännen Margaux Dietz startat en ny kanal på You Tube, där sonen exponeras i allra högsta frad.

Foto: Youtube.

Jacob Liebermann var för ett år sedan starkt kritisk mot att barn exponeras i sociala medier. I dag är han inte lika kritisk och har startat en kanal på Youtube, där sonen absolut exponeras.


Ämnen i artikeln:

Margaux DietzInfluencersInfluencer

Så här avslutade Jacob Liebermann en debattartikel i Resumé den 19 februari 2021:

Vi behöver skydda barnen bättre och se till deras rättigheter först. Särskilt med tanke på att industrin för influencers och sociala medier bara växer och växer. Agera nu, för barnens skull.

Debattartikeln gick ut på att hans son blivit exponerad på sociala medier genom sonens mamma Margaux Dietz, och att det inte är moraliskt försvarbart.

Det kan inte vara rimligt att ”det blir föräldern som erhåller alla intäkter som barnets arbete genererar”, tyckte Jacob Liebermann då. Men i dag, ett år efter den publicerade debattartikeln är det annat ljud i skällan. Nu har Jacob Liebermann och Margaux Dietz startat en ny kanal på Youtube. Där sonen Arnold i allra högsta grad får ta plats.

– Vi som föräldrar har ett ansvar för att barnen känner sig trygga, behandlas med respekt och att barnet själv tycker att det är kul. Sekunden någonting skulle upplevas annorlunda så upphör det, säger Jacob Liebermann i videon.

– Och så har vi alltid haft det, fyller Margaux Dietz i.

I nedan avsnitt gör familjen reklam för bland annat Meds och Clean Eating.

Resumé har varit i kontakt med Jacob Liebermann som har bett om att få återkomma.

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.