Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Inga svenska nomineringar i Titanium

Publicerad: 20 juni 2008, 07:23

I kategorin Titanium & Integrated blir det inga svenska nomineringar. Istället är det flera redan Grand Prix-belönade kampanjer som ligger bra till. USA leder med 12 nomineringar.


CANNES: BBDO New York och deras kampanj ”HBO Voyeur Campaign” för HBO bör vara den hetaste vinnarkandidaten. Kampanjen har redan vunnit Grand Prix i Promo och Outdoors, guld i Cyber och ett brons i Media.

Andra nominerade som rimligtvis har en god chans är Grand Prix-vinnaren i Cyber, Projectors kampanj ”Uniqlock” för Uniqlo och Grand Prix-vinnaren   i Direct JWT Indias kampanj ”Lead India” för Times of India.

En nominerad favorit bland besökarna är belgiska Mortierbrigades kampanj ”Black boy wanting water” för Studio Brussels. För att uppmärksamma bristen på vatten i Afrika lät en belgisk tv-station en svart liten kille springa in under direktsända tv-program och dricka upp programledarnas vatten. Kampanjen har varit en av de mest omtyckta bland besökarna.

På lördag kväll vet vi vad juryn tycker.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.