Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ingen nominering i kreativ effektivitet

Publicerad: 18 juni 2012, 07:55

I kategorin "Creative Effectiveness" får bara vinnare eller nominerade från Cannes 2011 vara med och tävla. Tre svenska toppkampanjer från F&B, DDB och Prime gick miste om nomineringar.


Kategorin ”Creative Effectiveness” belönar kreativitet som har visat ett mätbart och tydligt resultat för uppdragsgivarens affärsmål.  För att få tävla i kategorin måste ett bidrag ha blivit nominerat eller vunnit under Cannes Lions förra året.

Tre mycket välkända och prisbelönta svenska kampanjer var med och tävlade, men ingen av dem blev nominerade till ett guldlejon i kategorin i år.

I kategorin tävlade totalt 92 bidrag från 27 olika länder, vilket är en minskning med 35% från föregående år.

De svenska bidragen var F&B:s ”Single Single Release” åt Comviq, Primes ”Vac from the Sea” åt Electrolux  och DDB:s ”The fun theory (Rolighetsteorin)” åt Volkswagen.

Fredrik Hazén

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.