Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ingen oro på Great Works

Publicerad: 31 mars 2008, 09:52

Great Works cd Ted Persson är inte orolig för att kassakon och prisgeneratorn V&S Absolut Spirits får en ny ägare.
– Att det kommer in fransmän är bara ballt, säger han till Resume.se.


V&S Absolut Spirits är kända för en väldigt långsiktig strategi kring marknadsföringen. Kampanjen ”Absolut ---” gick i mer än 20 år och producerades under alla år av TBWA. Förra året bytte man payoff till "In an Absolut World". Great Works har fått det digitala ansvaret på senare år och har vunnit flera priser för samarbetet. Creative director Ted Persson är inte orolig för att kunden nu får en ny ägare i Pernod Ricard.

– Det går ju ganska bra för Absolut och de har ett vinnande recept. Men det är roligt med förändring, säger Ted Persson till Resume.se.

Frankrike har aldrig varit starka på webben – är ni oroliga för att det blir svårare att få gehör för idéer?
– Såsom jag förstått det kommer produktion och marknadsföring vara kvar i Stockholm. Att det kommer in fransmän är bara ball.

Tror du det finns en möjlighet att få fler uppdrag inom Pernod Ricard-koncernen?

– Vi jobbar ju redan med flera andra spritmärken (inom V&S-koncernen, reds anm) som Cruzan rom, Plymouth Gin och Level. Det är klart att vi skulle kunna ta oss an fler. Men de styrs ju från andra ställen i världen och från Paris. Men man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Bland märkena i Pernod Ricards portfölj finns, förutom pastis-dryckerna som gett koncernen dess namn, Ballantine’s, The Glenlivet, Martell, Beefeater, Kahlua och Malibu.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.