Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ingen rök utan guld

Publicerad: 3 April 2009, 14:13

Agent Kommunikation tillsammans med Tank/Y&R  tar hem Guldägget i PR för kunden  A Non Smoking Generation. ANR BBDO som fick guldägg i integrerat Gaisblomman får här ett silverägg för samma kampanj.


Ämnen i artikeln:

A non smoking generationGuldägget

Motivering: Guldägg
”Det här stinker. Men med en lika briljant som lurig PR-strategi slår man två flugor i en smäll. Dels i samtalet med en målgrupp som är mer rädd för att lukta illa än att dö. Men också genom att få läsare och upphovsmakare av populära bloggar att reflektera över att allt kanske inte är vad det utger sig för att vara. Årets guldägg i kategori PR går till A Non Smoking Generation för kampanjen deception by Marlboro.”

Guld    Deception by Marlboro / A Non Smoking Generation / Agent Kommunikation och Tank/Y&R
Silver    Gaisblomman / IFK Göteborg / ANR.BBDO
Diplom    Göm dig nu / Bonnier Carlsen / ESTER
Diplom    Jorden runt på 80 hundralappar / Skoda / Prime PR AB
Diplom    Presenter / Café Opera / DDB Stockholm
Diplom    Snapas / V&S AB / Jungrelations

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.