Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 3 april 2009, 14:13
Agent Kommunikation tillsammans med Tank/Y&R tar hem Guldägget i PR för kunden A Non Smoking Generation. ANR BBDO som fick guldägg i integrerat Gaisblomman får här ett silverägg för samma kampanj.
Motivering: Guldägg
”Det här stinker. Men med en lika briljant som lurig PR-strategi slår man två flugor i en smäll. Dels i samtalet med en målgrupp som är mer rädd för att lukta illa än att dö. Men också genom att få läsare och upphovsmakare av populära bloggar att reflektera över att allt kanske inte är vad det utger sig för att vara. Årets guldägg i kategori PR går till A Non Smoking Generation för kampanjen deception by Marlboro.”
Guld Deception by Marlboro / A Non Smoking Generation / Agent Kommunikation och Tank/Y&R
Silver Gaisblomman / IFK Göteborg / ANR.BBDO
Diplom Göm dig nu / Bonnier Carlsen / ESTER
Diplom Jorden runt på 80 hundralappar / Skoda / Prime PR AB
Diplom Presenter / Café Opera / DDB Stockholm
Diplom Snapas / V&S AB / Jungrelations
Tobias Rydergren