Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ingen soppatorsk för Volvo

Publicerad: 30 september 2009, 14:36

Volvos V50 Drive drar så lite soppa att det blir över till studenterna. Det är budskapet i en ny gerillaaktivitet från bilmärket och miljöbilspoolen Sunfleet.


Ämnen i artikeln:

VolvoMiami Guerilla Agency

Gerillabyrån Miami bjuder studenterna på grön ärtsoppa.

Det är studenterna på Chalmers och Handels i Göteborg som bjuds på soppa nu i veckan. Och det är ingen dålig soppa de får heller. Den är tillagad av landslagskocken Mats Nordström från stjärnkrogen Wasa Allé.

Syftet är att väcka studenternas intresse för bilpoolen Sunfleet, som ägs av Hertz. Den har nyligen uppgraderas med Volvos hittills snålaste modell V 50 Drive, som bara ska dra 0,39 liter soppa milen.

Gerillaaktiviteten är bara en början på en större satsning mot studenter.
– Det här går bara ut på att få uppmärksamhet. Det kommer snart lite andra, ännu så länge hemliga kampanjer, säger Mariella Delgado, nordisk marknadschef på Volvo.

Det finns nämligen en långsiktig tanke med att jobba mot studenter.
– När de kommer ut vill vi vara första valet när de köper sin första bil eller får tjänstebil.

Bakom kampanjen ligger byrån Miami, specialiserad på gerillamarknadsföring.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

VolvoMiami Guerilla Agency

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.