Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Innovaform är Sveriges bästa varumärkesbyrå

Publicerad: 10 december 2008, 15:30

I goda tider räcker det med bra reklam. I sämre tider finns skäl att se över varumärke och identitet. – Numera har varumärkesfrågorna tagit plats i styrelserummen, säger Bo Melin, vd för Innovaform.


Innovaform startade för fyrtio år sedan som designbyrå. Då pratade man knappt om varumärken. Men framför allt de senaste åren har de hamnat i centrum också i företagsledningarna.
– I dag finns de frågorna på styrelsens agenda, och de vi möter är oftast vd, eller varumärkesansvarig i större företag, säger Bo Melin.
Innovaform har haft ett bra år, och Bo Melin nämner uppdrag åt internationella fastighetsrådgivningsföretaget Colliers, Stihl, SOS Alarm och Swedish taste som exempel.
– Vi gläds åt varje ny kund. Fast det är klart att vissa uppdrag triggar lite mer.
Lågkonjunkturen kan till och med betyda ökad efterfrågan på deras tjänster.
– Vi finns i Göteborg och staden präglas i dag av det som händer i bil­industrin. Men det visar också betydelsen av långsiktigt varumärkesarbete.
– Min erfarenhet från lågkonjunkturen 1991–92 är också att efterfrågan på identitetstjänster snarast ökade då, säger Bo Melin.

Varumärken

1. Innovaform (2)
2. Rewir (1)
3. RBK (3)
4. Embrink (ny)
(Inom parentes visar fjolårets placering)

Janne Sundling

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.