Nyheter
Internet huvudmedium för Ellos i jul
Publicerad: 8 november 2007, 12:21
Redcats Nordic, där postorderföretagen Ellos och Josefsson ingår, använder Internet som huvudmedia inför årets julhandel.
- Vi har under en tid utvärderat Internet och genomfört ett antal tester för att bekräfta vårt val att använda Internet som huvudmedia. Genom att annonsera på nätet tar vi ett steg framåt i våra marknadsaktiviteter och befäster vår position som innovativt e-handelsföretag, säger Roland Bengtsson, internet chef på Redcats Nordic i ett pressmeddelande.Syftet med julkampanjen är att på ett kostnadseffektivt sätt nå kunder som redan finns på Internet. Redan idag kommer ca 12 procent av Redcats omsättning från Internetbutikerna och målet är att öka andelen under 2003.Ellos kampanj kommer att synas på svenska synas siter som Spray, Passagen, MsN, Aftonbladet och Comhem. I Norge rullar kampanjen på VG och Dagbladet, i Danmark på MsN och Jubi och i Finland på mtv3fi.Mediastrategin är framtagen i ett samarbete med Interactive Mediahouse.- För Internet som media är det en stor framgång att de traditionella annonsörerna hittar tillbaka till Internet samtidigt som det är en tydlig signal som bekräftar IRMs tidigare prognos att internetannonseringen ökar igen, säger Henrik Lohk, vd för Interactive Mediahouse.