Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Internetbank temat för Brindfors och FSB

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Föreningssparbanken startar i dag måndag en kampanj för att uppmärksamma företag om "internetbanken". I en reklamfilm vill man visa hur mycket tid man kan tjäna genom att göra bankärendena via nätet. Kampanjen är utformad av Lowe Brindfors.


Föreningssparbanken har i dag Sveriges största internetbank med över en miljon anslutna privatkunder. Men att banken även har en väl utvecklad internetbank för företag är mindre känt.Kampanjen består bland annat av en reklamfilm som handlar om hur några arbetare gör livet svårt för sin chef genom att bland annat placera ut häftstift på hans stol.- Genom ett snabbt och enkelt budskap vill vi visa hur livet blir lättare för företagen genom att utnyttja bankens många internettjänster. Och som vanligt är det även gjort med humor och med glimten i ögat, säger Charlotte Cederström, produktionsledare på Lowe Brindfors.Filmen kommer gå cirka tre veckor i TV4. Kampanjen kompletteras av annonser i bland annat Dagens Industri och Entreprenör.Brindfors har arbetat med Föreningssparbanken sedan 1994 och har bland annat gjort samma typ av kampanj men med privatpersoner som målgrupp.Arbetsgruppen på Brindfors består av Björn Hjalmar, copywriter, Joakim Blondell, art director, Carl Dalin, art director, Mark Baughen, byråproducent och Charlotte Cederström, produktionsledare. Produktionsbolag är EPA International med Henrik Lagerkrantz som regissör.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.