Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ipad-editionen säljer som smör

Publicerad: 8 Juni 2010, 06:13

En normal månad säljer amerikanska magasinet Wired 80 000 exemplar av papperstidningen. I går meddelade chefredaktör Chris Anderson att man i juni sålt 79 000 exemplar av Ipad-editionen.


Ämnen i artikeln:

Condé NastWiredIpad

Wireds första Ipad-edition släpptes i slutet av maj. I stället för 200 sidor med papper är det en fil på 500 megabyte och till samma kostnad som för det vanliga magasinet i tidningsbutiken.
– Det här är början på en revolution, sa Tom Wallace, redaktionell chef på förlaget Condé Nast som äger Wired.
– Nu är frågan hur läsarna kommer att reagera.

Svaret kom snabbare än vad han kanske väntat sig. I går hade 79 000 Ipadeditioner sålts vilket är i nivå med vad papperstidningen brukar sälja på en månad.

När Apples vd Steve Jobs i går presenterade den nya Iphonen vid en utvecklarkonferens visade han även upp Ipad-Wireds.

”Can die happy now”, twittrade Wireds chefsredaktör Chris Anderson.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Condé NastWiredIpad

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.