Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Iprenmannen med rätt att lindra

Publicerad: 14 augusti 2009, 19:17

Garbergs lanserar Iprenmannen i skepnad av James Bond i en stor tv-kampanj som börjar på måndag i nästa vecka.
– Det här är den första filmen i en ny generation filmer med Iprenmannen, säger Pernilla Berg, projektledare på Garbergs.


Iprenmannen behöver knappast någon närmare presentation för den svenska reklambranschen.  Han är en framgångssaga – i både kreativitet och effektivitet.
Under tio år har Garbergs lanserat nio olika filmer om honom – i diverse skepnader med referenser till bland annat Sound Of Music och musikstilar.  
Nu tar han nästa steg: som ondskans motståndare i form av smärtlindring.
– Det här är den första filmen i en ny generation filmer, säger Pernilla Berg.

Kommer han även i fortsättningen vara en James Bond-figur eller blir han en annan hjälte?
– Det återstår att se.

Arbetsgrupp Garbergs:

Uppdragsgivare: Karin Acking och Victoria Appelqvist, McNeil Sweden AB

Lotta Mårlind, AD
Stefan Pagreus, Copy
Annika Witkowska, Byråproducent
Pernilla Berg, Projektledare
Peter Westling, Planner
Charlotte Lundqvist, Produktionsledare
Beatrice Sztanska, Formgivare

Regissör: Jesper Kouthoofd
Produktionsledare: Emil Kullänger
Producent: Anna Bergström
Postproduktion: Stopp
Musik: Christian Olsson och Mattias Tegnér

Claes dagbok

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.