Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Iprenmannen sjunger för ditt barn

Publicerad: 27 April 2010, 08:55

Ipren är en välkänd värktablett. Men att den även finns i en variant för små barn är mindre känt. Det ska Iprens första interaktiva kampanj försöka ändra på.


Ämnen i artikeln:

IprenJesper KouthoofdGarbergs

Iprenmannen sjunger för ditt barn.

Den nya kampanjen är utformad runt en ”visgenerator”. På sajten skriver du in ditt barns namn och ålder och sedan sjunger Iprenmannen en sång baserad på uppgifterna.

– Vi vill nå ut till en målgrupp som är mycket online, nämligen föräldrar till små barn. Produkten har funnits i några år, men det är för få som känner till den, säger Valter Stenskepp, Nordic Brand Manager på Johnson & Johnson.

Kampanjen ska öka både kännedomen om produkten och öka försäljningen. Det finns mål som ska uppnås, men de vill inte Valter Stenskepp precisera.

Mottagarna ska lockas till sajten dels genom viral spridning på Facebook och dels med en radio och printkampanj som kommer att rulla under maj och juni.

Arbetsgrupp: Ipren – visgeneratorn

Uppdragsgivare, Johnson&Johnson:
Valter Stenskepp, Nordic Brand Manager
Victoria Appelqvist, Nordic Group Marketing Manager

Arbetsgrupp, Garbergs:                
Kreatörer: Sandra Beijer, Lotta Mårlind, Jon Dranger
Formgivare: Beatrice Sztanska
Original: Roger Blomqvist Ranft
Produktionsledare: Birgitta Samuelsson
Projektledare: Pernilla Berg

Regi: Jesper Kouthoofd
Producent: Emil Kullänger
Musiker: Crille Olsson och Mattias Tegnér

Produktionsbolag: Pong
Web director: Daniel Segerstad
Filmredigering: Mats Blysing
Post production: Andreas Kouthoofd
Systemarkitekt: Ztripez Hellström
Produktionsledare: Amanda Kouthoofd

Mediebyrå: Vizeum, Elin Mannheimer, Karoline Olsson

Tobias Rydergren


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.