Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Isabella Löwengrip bryter med United Influencers

Publicerad: 9 April 2018, 07:19

Foto: Pressbild

En av Sveriges största influencers väljer att starta ett eget säljteam med fokus på den internationella marknaden.


Ämnen i artikeln:

Isabella LöwengripUnited Influencers

Med 1,5 miljoner unika bloggbesökare i veckan och 426 000 följare på Instagram är Isabella Löwengrip en av landet största och mest erfarna influencers. För en månad sedan utsågs hon till näringslivets mäktigaste kvinna av Veckans Affärer.

Nu väljer Löwengrip att lämna influencernätverket United Influencers, ett bolag hon samarbetat med de tre senaste åren. Det rapporterar Breakit. På United Influencers har hon haft ett unikt upplägg där hon haft exklusiva varumärkessamarbeten inom varje segment.

Istället kommer hon att starta ett eget säljbolag med fokus på den internationella marknaden. Löwengrips blogg finns i dag på engelska, tyska och arabiska. Enligt Isabella Löwengrip har United Influencers haft svårt att leverera på de tyska och arabiska marknaderna. Hon menar också att de inte lyckats kapitalisera på hennes Instastory som ses av 250 000 personer/dygn.

Med det nya säljbolaget kommer Löwengrip att överge strategin med exklusiva samarbeten och tittar framöver på internationell expansion med andra influencers.

– Visionen är att skapa ett eget ekosystem. Jag är den första influencer som bygger ett eget inhouse-team på det här sättet, så det känns otroligt spännande att gå i bräschen, säger hon till Breakit.

I Isabella Löwengrips koncern ingår i dag Löwengrip Care & Color, skoföretaget Flattered, Löwngrip Invest och Nordic Tech House.

Nyligen lämnade United Influencers vd Linda Palmgren bolaget efter att oenigheter med ledningen om hur bolaget ska drivas framöver.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.