Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag28.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Iskall kampanj för Folkoperan

Publicerad: 22 Februari 2010, 14:23

I morgon är det premiär för Silversjön på Folkoperan. För att locka besökare har reklambyrån Lowe Brindfors skapat en isinstallation på Stureplan i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

FolkoperanLowe Brindfors

Isinstallation på Stureplan idag.

I operan Silversjön spelar is en viktig roll. Det är också isen som blivit den bärande idén i reklamkampanjen inför premiären. På affischerna sjunger en man med rejäla istappar i skägget. På webben har man kunnat ta ton för att ha chans på gratisbiljetter.
– Om du sjunger tillräckligt starkt, så trillar istapparna i webbkampanjen ner och du har chansen på gratisbiljetter, säger kommunikationschefen Elenor Wolgers.

I morse var det dags för finaldelen av kampanjen. Då placerades isblock med infrusna instrument ut på Stureplan i Stockholm.
– Vi gör en installation på istemat, eftersom det är viktigt i handlingen för Silversjön.

Premiärinbjudan skickades ut i formen av ett sittunderlag och intresset har varit stort.
– Ja. Det är smockfullt.

Med en temperatur på minus 20 i Stockholm idag är föreställningen onekligen aktuell.
– Timingen kunde inte ha varit bättre.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

FolkoperanLowe Brindfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.