Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Isobar utnämnd till Årets digitala innovationsbyrå

Publicerad: 20 mars 2019, 08:20

På årets upplaga av Agency of the Year Awards prisades Isobar som Årets digitala innovationsbyrå i EMEA-regionen.


Isobar har tagit hem priset som Årets digitala innovationsbyrå i EMEA-regionen på årets upplaga av Agency of the Year Awards. Ambitionen med utmärkelsen är att lyfta fram den spetskompetens som finns i EMEA-regionen.

Domarna motiverade vinsten dels genom att lyfta fram Isobars "skarpa och kreativa förhållningssätt" och "den solida kundportföljen och starka förankring i det digitala".

Tävlingen var öppen för byrånärverk över hela EMEA-regionen (Europa, Mellanöstern och Afrika). För att få ställa upp behövde företagen vara aktiva i tre eller fler länder inom regionen, med minst ett kontor utanför Europa. Isobars inlämnade material inkluderade bidrag från 27 av marknaderna i regionen.

– Det här är en otroligt fin vinst, både för Isobar i Europa och inte minst för oss i Isobar Nordic. På bara några få år har vi blivit en av de största och mest inflytelserika Isobar-byråerna, säger Jens Rundkvist, vd Isobar Sverige, i ett pressmeddelande.

Domarna för den regionala kategorin var Matthew Barwell, marknadsdirektör på Britvic Soft Drinks, Nicola Mendlesohn, Visepresident för Facebook EMEA och Waithera Kabiru, chef för framtidsmedia och digital på Diageo East Africa.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.