Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Isobar växer i skymundan – över 100 miljoner

Publicerad: 27 Augusti 2019, 12:31

Tidigare i år var Isobar med och tog fram Coca-Colas svenska VM-kampanj.

Dentsuägda Isobar har växt till en av Sveriges största digitalbyråer.


Ämnen i artikeln:

Isobar

Den digitala fullservicebyrån Isobar är en del av den globala kommunikationskoncernen Dentsu Aegis. Vid sidan av Isobar består Dentsus byråer på den svenska marknaden av Carat, iProspect, Vizeum och eventbyrån MKTG.

Byrån leds i Sverige av Jens Rundqvist och jobbar med kunder som Coca-Cola, Kia, Fortum och Mondelez. Erbjudandet ligger i gränslandet mellan kommunikation och digital tjänsteutveckling.

De senaste fem åren har byrån växt rejält. 2013 omsatte Isobar 41 miljoner kronor, en siffra som när bokslutet för 2018 nu inkommit landar på 107 miljoner kronor. Samtidigt som Isobar växer har byrån kunnat bibehålla en god lönsamhet och byråintäkten för 2018 stannade vid 57 miljoner kronor. Det senaste rörelseresultatet landade på 9,9 miljoner vilket ger en nettomarginal på 9,2 procent.

– Vi är naturligtvis väldigt glada och stolta över vår utveckling. Vi är en byrå med större kapacitet än någonsin med en tyngre nordisk närvaro, vilket många kunder efterfrågar. Vi har fortsatt investera i vårt erbjudande inom Marketing Automation, UX och CX, men viktigast av allt är att vårt helhetsperspektiv på kommunikation uppskattas av våra kunder. Vi har hittat formeln för att kombinera kreativitet, innovation, PR och design vilket inte minst syns i de uppmärksammade kampanjerna Football Forevher för Coca-Cola och Telia Redo för Telia, säger Jens Rundkvist, vd på Isobar Sverige.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Isobar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.