Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Izabella Scorupco H&M:s nästa underklädesmodell

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Det blir svenska modellen och skådespelerskan Izabella Scorupco som ska marknadsföra H&M:s underkläder i jul i en ny printkampanj.


I många år har H&M gjort uppmärksammade underklädeskampanjer inför jul, med lättklädda supermodeller som blickfång. Även i år blir det en lättklädd underklädeskampanj för H&M, när svenska Izabella Scorupco står modell i kampanjen.Utomhuskampanjen är dock gladare och glittrigare än på länge och ska också markera att H&M.s reklam har utvecklats och moderniserats sedan man valde att sköta all reklam internt av Röda rummet för ett år sedan.-Vi vill visa lite mer värme och göra det med glimten i ögat. Det tindrande, sagoinspirerade uttrycket har vi också valt för att komma ifrån de traditionella poserna man alltid ser i modereklam, säger Jörgen Andersson, marknadschef på H&M.Det är dock inte första gången som H&M samarbetar med Izabella Scorupco. Första gången man gjorde det var redan 1992 för en Rockykampanj på temat "Shame Shame". Så sent som 1998 var hon också modell för H&M Club Magazine.De nya bilderna är tagna i New York av kändisfotografen Michael Thompson. Kampanjen kommer att gå utomhus, i press och butik på H&M:s samtliga 14 marknader innan jul. I Sverige går kampanjen upp i slutet av november.Den pågående tv-kampanj som H&M sjösatte för tre-fyra veckor sedan kommer att gå parallellt med printkampanjen för underkläderna.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.