Nyheter
Janna Sundewall
Publicerad: 10 mars 2009, 08:22
Janna Sundewall, enhetschef på Westander, som tar plats i juryn för Alternativa medier i Månadens kampanj.
UF
Ulrika Fjällborg
Janna Sundewall
År i branschen?
– 10 år.
Konton jag jobbar med?
– Statoil, Hjärt-Lungfonden och Folksam.
Drömkonto jag vill jobba med?
– Folkhälsoinstitutet som sitter på enorma kunskaper med potential att nå ut brett i media.
Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Alla de gånger Westander blivit framröstad till Sveriges bästa och näst bästa pr-byrå.
Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– IQ:s senaste film om fyllans baksidor är ångestframkallande och lysande tydlig i sitt enkla budskap.
Vilket medieutrymme skulle du helst vilja lägga beslag på?
– DN Debatt varje onsdag.
Hur kommunicerar du helst själv i vardagslivet?
– Som alla andra antar jag. Mejl, mobil och med vanligt tal.
Favoritmedium för egen konsumtion?
– Är förmodligen gravt yrkesskadad men jag gillar papperstidningar. Prenumererar på alldeles för många tidningar och tröttnar aldrig på att bläddra.
Vad inspirerar dig?
– Framgång.
Vilken färg har glädje?
– Orange.
När skrattade du högt senast? Åt vad?
– I dag. Åt min chef.
Till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?
– Fred på jorden. Och ett jämställt samhälle. Och att lågkonjunkturen snabbt går över. Och en stor påse godis.