Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Jessica Clarin Lindberg

Publicerad: 2 Oktober 2008, 12:29

Jessica Clarin Lindberg , marknadschef på Vero Moda, som är en av de nominerade i 101 marknadschefer. Hon säger att bloggar är ett marknadsföringssätt som de tittar närmare på.


Jessica Clarin Lindberg.

Vad är bra reklam?
– Ett budskap som kunden kommer ihåg och som skapar en positiv känsla för varumärket samt får kunden att agera.

Egen reklamfavorit, förutom den egna?
– Apollo och Tele2

Vad har betytt mest för ditt varumärkes framgångar det senaste året?
– Att vi har haft starka kollektioner som mottagits varmt ute i butik.

Har ni förändrat sätten att kommunicera eller tänker ni göra det?
– Vi är lyhörda för vad som händer på marknaden men kommer inte nämnvärt att ändra vårt sätt att kommunicera under 2009.

Kampanjer som har varit viktiga?
– Vi jobbar med fyra kampanjperioder per år, kring säsongsbytena och dessa är viktiga för butikerna.

Några förändringar i mediemixen framöver?
– Vi kommer att jobba mer med onlineannonsering eftersom vi öppnar onlinebutiker för Bestsellers varumärken.

Internet, vad gör ni där?
– Vi jobbar med klassiska banners samt affiliates.

Nya kanaler som ni håller ögonen på? Eller vad vill du pröva?
– Bloggfenomenet har vi jobbat lite smått med under 2008 och det är en spännande utveckling som jag vill följa.

Utmaningar framöver?
– I dag finns det många duktiga varumärken så det är en utmaning att ha bra kollektioner som kunderna tar emot väl.

Saker i omvärlden som påverkar?
– Ekonomi, politik, krig och miljöaspekterna påverkar allt och alla.  

Öka eller minska investeringarna 2009?
– Ungefär samma som för 2008.

Hur uppfattar du din roll som marknadschef?
– Ett roligt och omväxlande jobb där man har möjligheten att påverka både internt och externt. Det är en snabb föränderlig värld som vi lever i, där kunden alltid vill ha något nytt och då gäller det som företag att leva upp till det.

Om ett år, var befinner ni er då?
– Då har vi stärkt vår marknadsposition.

Reklambyrå: Ingen, sköts inhouse från huvudkontoret i Danmark.
Mediebyrå: Zenith och Starcom.
Pr-byrå: Ingen, ansvarar för pr-delen själv.
Investeringar 2007: 10 miljoner kronor brutto

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.