Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Johan Belin

Publicerad: 28 Januari 2011, 08:46

Johan Belin, projektledare på Sunny side up, som har byggt och ställer ut en hot rod-bil på automässan i Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Johan Belin

Johan Belin

Varför en hot rod?
– Jag och glasdesignern Ludvig Löfgren har liknande smak när det gäller choppers och 50-och 60-talskultur. Jag fick se en bild på en rat rod-bil och gillade B-skräckiskänslan i kombination med glashantverk.

Ni har alltså besmyckat den med glaskonst?
– Ratten, bensintanken och grillen är gjorda i kristal, vi pimpade upp den rätt rejält! Den är extremt snygg och fräsch.

Och dyr?
– Det har kostat en hel del tid och pengar. Vi har blivit sponsrade av Lackman, Tyrolit, M @M Auto­wiring och Automässan. Men pengar är inte intressant i sammanhanget.  

Vad vill ni förmedla med bilen?
– Jag hoppas att vi är en byrå som hoppar på galna projekt och hittar nya vägar. Vi har fått bra respons på mässan. Vi vill visa att vi har en insikt att det råder nya tider. Nu skapar vi innehåll på ett nytt sätt genom ett privat initiativ.

Kan vi vänta oss en båt till våren?
– Lite grann känns det så. Vi jobbar inte med definitiva mål. Det skulle inte förvåna mig om det blir en båt. Kanske också en motorcykel eller ett hantverk.

Har ni fått några gliringar från konkurrenter?
– Det bryr jag mig inte om. Det här är ett väldigt ärligt projekt och de får tycka vad de vill. Vi skulle bara ha den fräckaste hot rodden.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Johan Belin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.