Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Johan Lindgren slutar som analyschef på Aller Media

Publicerad: 21 Maj 2018, 08:12

Foto: Pressbild

Tillsammans med en kompis startar han egen konsultfirma, med fokus på analys och kopplingen mellan produkt och affär.


Ämnen i artikeln:

Johan LindgrenAller MediaAnalys

Första september förra året tillträdde Johan Lindgren som analyschef för Aller Media, där han bland annat arbetat med bolagets nordiska samarbeten och utvecklat erbjudanden inom djupa kundinsikter. Innan chefsrollen hade han jobbat som datastrateg på bolaget och utvecklat analyserbjudande inom databaserad kundinsikt.  

Nu lämnar Johan Lindgren Aller Media för att satsa på egen konsultfirma, tillsammans med en kompis.
– jag såg att det fanns möjligheter att göra saker lite annorlunda och såg affären på ett annat sätt, därför gav det tillfälle att starta egen konsultfirma inom samma område med en vän, säger Johan Lindgren till Resumé.

Konsultfirman ska satsa på produktifiering och relationen mellan produkt och affär, något som han har tidigare erfarenhet ifrån under sin tid på Aller Media.
– Jag ser ett väldigt tydligt behov av hjälp på det området: att produktisera och koppla ihop produkt och affär - vad man kan göra av analys.

Johan Lindgren säger att han kommer sakna jobbet som analyschef och att "sitta i centrum", vilket han anser att man gör på större företag.
– Jag har fått en fantastisk erfarenhet från branschen. Jag har tagit analysen längre på Aller Media. Det var en fantastisk möjlighet att jobba där. Jag har fått fina kontakter och trivts väldigt bra.

Aller Media kommer nu låta analysfunktionen att fördelas ut i organisationen för att arbeta närmare de avdelningar de förser med beslutstöd.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.