Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Josefin Lundmark

Publicerad: 14 oktober 2009, 09:38

Marknadschef på Telia och nominerad till Sveriges bästa marknadschef.


Josefin Lundmark

Vilka mediekanaler har varit era framgångsrikaste i år?
- Tv och nätet är fortsatt våra starkaste och effektivaste kanaler, även om vi har en bred mediemix med allt från radio till print, utomhus och på senare tid även sociala medier som vi också satsar mycket på.

”Mobilen ska bli en självklar mediekanal för Telia”, sa du i ett uttalande tidigare i år. Hur har den satsningen gått?
- Den har gått bra. Mobilen är en viktigt mediekanal, även om den storleksmässigt när det gäller medieinvesteringar är en fortsatt relativt liten del men som kontinuerligt tar en allt större del av kakan när folk nu blir alltmer mobila.

Blir folk mer mobila som en effekt av krisen?
- Vi ser en tydlig ökning på våra mobila tjänster samt en ökad användning av dessa tjänster, så visst skulle man kunna säga att det är så.

En av era konkurrenter säger ”Telefonjack- nej tack”. Är telefonjackets dagar räknade?
- Absolut inte. Vi erbjuder valfrihet och det är kunden som  avgör vilket behov han eller hon har. Vill kunden ha helt mobila lösningar har vi självklart det, men har kunden behov av TV, bredband och telefoni hemma eller på kontoret samt alla kringtjänster vi har kopplat till detta har vi även lösningar för det. Efterfrågan på dessa tjänster är fortsatt mycket stark.

Er ”Teliafamilj” har blivit väldigt uppskattad. Kommer familjen utökas?
- Det vet man aldrig. I slutet av förra året fick bland annat Teliapappan en flickvän och det är något som såklart påverkar alla familjemedlemmar. 

Vad händer i nästa avsnitt?
- Det händer saker hela tiden, exakt vad får ni vänta och se.

Vilket har varit ert enskilda bästa marknadsföringsdrag 2009?
- Vårt senast samarbete vi inlett med Spotify, där vi går in och utvecklar Spotify tillsammans med dem och bland annat erbjuder tjänsten i mobil och tv har varit väldigt lyckat och ett samarbete jag personligen tror mycket på.

Vilken position har Telia om tre år?
- Vi ska fortsatt vara den självklara marknadsledaren som erbjuder starka, enkla och fungerande tjänster på ett nytt och innovativt sätt.
Josefin Lundmark marknadschef på Telia och nominerad till Sveriges bästa marknadschef.

Läs mer om eventet 101 marknadschefer och de nominerade

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.