Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Josefine Jansson

Publicerad: 24 februari 2009, 08:41

Josefine Jansson, frilansande digital ad, som tar plats i juryn för Månadens Webb.


Ämnen i artikeln:

Månadens Webb

Josefin Jansson. Foto: Björn Elgstrand

Drömuppdrag?
– Välgörenhetsorganistationer. En kategori där det finns otroligt mycket att förbättra kommunikativt och där reklamen bidrar till en bättre värld. Men egentligen blir allt roligt när man gör en djupdykning i ämnet och så länge kunden är modig.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Att tillsammans med Anna Gullstrand vara det enda tjejteamet att tävla i Young Creatives- finalen i Cannes.

Bäst reklam just nu?
– The Axe Arsenal som våra svenska vänner på BBH New York tagit fram. En widget med applikationer som ska göra det lättare för killar att få tjejer. Det är ett bra exempel på hur ett koncept ska fungera digitalt. Från klichén spraya-på-dig-axe-så-får-du-tjejer, till verktyg som faktiskt hjälper dig i "the mating game".

Vilka säljargument får dig själv att öppna plånboken?
– När jag och mina unika behov verkligen blir sedda. Om säljaren däremot alltid kör samma race så tappar jag förtroendet. Jag gillar vad min skomakare alltid kör på också "å vad många skor fröken, jag bjuder på den här sista omsulningen".

Vad är ditt senaste spontanköp?
– Ett par stövlar som jag fick för mig att jag behövde bara för att det var halva priset. En klassiker. Och i fel storlek dessutom. Men jag är nöjd.

Till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?
– Att man kunde snabbspola vintern.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Månadens Webb

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.