Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Jung von Matt kyler ner Berghs

Publicerad: 6 oktober 2009, 13:08

Berghs-eleverna sitter inte i frysboxen.
Däremot har de fått ett nytt kylskåp av reklambyrån Jung von Matt.


Ämnen i artikeln:

BerghsJung von Matt

Läs mer

- Skräckbilde

Den udda sponsringen kom till efter att copywriter-studenten Ludvig Frössén basunerade ut att kylskåps-situationen var krisartad på skolan. Det var för trångt i kylen och 20 meter lång kö till mikroungnarna.

Max Larsson von Reybekiel på Jung von Matt läste ”tweeten” och sedan sa det bara pang – efter en halvtimme blev det klart med leverans av en sprillans ny Jung von matt-sponsrad kyl till Berghs.

Berghs har 350 studenter och majoriteten har egen matlåda med sig dagligen, enligt ett pressutskick från Berghs.

– Det är hemskt roligt att Ludvigs tweet fick sånt snabbt genomslag, nu hoppas vi på att fler byråer tycker att det är ett smart sammanhang att synas i och kanske vill sponsra oss med fler mikrovågsugnar, säger Emerentia Leifsdotter Lund på Berghs.

Ludvig Frössén:
– Jag kom till skolan med en köttfärsås idag, som jag lagade igår. Det var till och med bacon i den. Supergott. Sen fick den inte plats i skolans enda kylskåp. Så jag twittrade loss om min besvikelse, och efter en kvart hade Max på Jung von Matt (bless their soul) beställt ett till kylskåp åt oss.

Max Larsson von Reybekiel:
– Vi såg Luddes twitter/facebook och tyckte att ni var värda en ny kyl. Det har vi säkert igen en vacker dag. Det var ett kollektivt beslut. Och att det sen är på detta sätt företag ska marknadsföra sig fattar ju alla.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

BerghsJung von Matt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.