Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kajsa Antonell

Publicerad: 20 januari 2009, 08:19

Kajsa Antonell, 34 år, copywriter, Abby Norm. Radioprogramledaren och copywritern tar plats i radiojuryn.


Ämnen i artikeln:

Abby NormMånadens Radio

Kajsa Antonell

Hur många år har du varit i branschen?
– 14 år sedan Berghs.  Jobbar också som programledare i radio, gick ut radioproducentlinjen på DI 1999.

Hur är det att kombinera radiopratarjobbet med copywriteryrket?
– Det går fint! Efter några månader av direktsändning är det skönt att få lite längre tid än en låt att formulera sig på. Men jag gillar att fokusera på en sak så jag brukar alternera jobben. Just nu är jag copy på heltid.

Vilka kunder jobbar du med?
– NTI, Sjönära Möten och en ny uppdragsgivare som fortfarande är hemlig.

Vilken är din drömkund?
– Gärna ett trädgårdsrelaterat konto. Jag är svag för växthus.

Varför är du svag för växthus?
– Hobbypsykologen i mitt inre säger mig att det har något att göra med en fåfäng dröm att fånga sommaren. Och man får alltid så bra idéer i ett växthus. Naturen inspirerar. Även om naturen råkar vara en futtig tomatplanta.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Några riktigt fina beundrarbrev som jag fick när jag jobbade som programledare på SR. Som copywriter är det lite ont om kärleksbrev tycker jag.

Varför är det så få kärleksbrev till er i reklambranschen tror du?
– Folk kanske får prestationsångest när de ska skriva till en copywriter?  Eller är det så tråkigt att tid faktiskt är pengar och muntligt beröm går snabbare att leverera? Trist är det i alla fall. Min brevlåda är öppen.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– Måste svara "Whopper Sacrifice" här. Föll direkt för den trots att jag är vegetarian.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Abby NormMånadens Radio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.