Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kalles sköna sommar

Publicerad: 17 Mars 2010, 12:45

I veckan är det premiär för en ny reklamfilm för Kalles Kaviar. Tidigare har reklamen varit animerad och spelat på den blå färgen och logotypens styrka. Nu överges det manéret för en film som tar sitt avstamp i den svenska sommaren med sol och hav.


Ämnen i artikeln:

OMDGossAtmosfär

– Det är en naturlig utveckling som tar till vara på den gamla satsningen. Jag tycker att vi utvecklar uttrycket på ett smart och relevant sätt, säger Fredrik Toreskog, projektledare på Goss.

I filmerna använder man som tidigare budskapet ”tänk på ett pålägg”, skrivet med samma typsnitt starkt kopplat till varumärket. I filmer lägger man också till ”en tub Sverige i ditt kylskåp”.
– Det är många som redan har en tub Kalles i kylskåpet, men som man ibland glömmer att plocka fram med de andra påläggen.

Om skådisarna varit äldre hade jag fått associationer till Pripps Blå?
– Det är klart att det finns flera varumärken som kan förknippas med den svenska sommaren. Men Kalles koppling är en av de starkaste, sedan är det skönt att visa två sommarfilmer med tanke på vädret just nu.

Reklamfilmen som drar igång i veckan är en större satsning. Filmen är producerad av Atmosfär med Jörgen Lööf som regissör. Mediebyrå är OMD. Jenny Smith är marknadschef och Maria Holmqvist  är produktchef på Abba, som tillverkar Kalles Kaviar.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

OMDGossAtmosfär

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.